2008年7月28日 星期一

say ok

say ok這首歌是我花了三天的時間來翻譯它的(阿姨有幫我喔),在這首歌讓我學習到了很多單字。
希望在這裡能和大家分享○



以下是這首歌的歌詞

Vanessa Hudgens:Say ok

You are fine
你很好
You are sweet
你很甜美
But I'm still a bit naive with my heart
但我還是有一些天真在我心裡(但我心裡還是有點天真)
When you're close I don't breathe
當你靠近時我不能呼吸了
I can't find the words to speak
我說不出話
I feel sparks
我感覺到火花
But I don't wanna be into you(熱衷於你)
但我不想對你著迷
If you are not looking for (尋找) true love, oh oh
假如你不尋找真愛
No I don't wanna start seeing you
我不想要開始看見你
If I can't be your only one
假如我不是你的唯一

[Chorus]
So tell me
所以告訴我
when it's not alright
當事情不令人滿意時
When it's not OK
當事情不好(不順利)
Will you try to make me feel better?
你可以試著讓我感覺更好嗎?
Will you say alright? (say alright)
你可以對我說一切都好嗎?
Will you say OK? (Say OK)
你可以對我說沒問題嗎?
Will you stick with me through whatever?
無論如何你可以忠於我嗎?
Or run away
或逃走
(Say that it's gonna be alright. That it's gonna be OK)
說一切很好一切沒問題
Say OK.
說沒問題

When you call I don't know if I should pick up the phone every time
每一次當你打來我不知道我是否該拿起電話
I'm not like all my friends who keep calling up the boys, I'm so shy
我不像所有我的朋友常常打給男生,我很害羞

But I don't wanna be into you
但我不想要對你著迷
If you don't treat me the right way
如果你不對待我好一點

See I can only start seeing you
我可以只看見你
If you can make my heart feel safe (feel safe)
如果你可以讓我放心

[Chorus]
When it's not alright
當事情不令人滿意時
When it's not OK
當事情不好時
Will you try to make me feel better?
你可以試一試讓我感覺更好嗎?
Will you say alright? (say alright)
你可以對我說一切都好嗎?
Will you say OK? (Say OK)
你可以對我說沒問題嗎?
Will you stick with me through whatever?
無論如何你可以忠於我嗎?
Or run away
或跑走
(Say that it's gonna be alright. That it's gonna be OK
Don't run away, don't run away)

Let me know if it's gonna be you
讓我知道假如就是你
Boy, you've got some things to prove
男孩,有些事你必需證明
Let me know that you'll keep me safe
讓我知道你可以讓我放心
I don't want you to run away so
我不想要你逃走
Let me know that you'll call on time
讓我知道你會準時打電話
Let me know that you'll help me shine
讓我知到你會讓我閃亮
Will you wipe my tears away
你會擦掉我的眼淚嗎
Will you hold me closer
你可以緊緊的報著我嗎

[Chorus]
When it's not alright
當事情不令人滿意時
When it's not OK
當事情不好時
Will you try to make me feel better?
你可以試一試讓我感覺更好嗎?
Will you say alright? (say alright)
你可以對我說一切都好嗎?
Will you say OK? (Say OK)
你可以對我說沒問題嗎?
Will you stick with me through whatever?
無論如何你可以忠於我嗎?
Or run away
或跑走
(Say that it's gonna be alright. That it's gonna be OK)
Say OK
(Don't run away, don't run away)
(Say that it's gonna be alright. That it's gonna be OK, don't run away)
Will you say OK
(Say that it's gonna be alright. That it's gonna be OK)

沒有留言: